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Services de résolution des conflits

À l'Institut canadien pour la résolution des conflits (ICRC), nous sommes experts en résolution de conflits. Avec plus de 35 ans d’expérience, nous avons aidé des milliers de personnes d’horizons diversifiés à mieux gérer les conflits.
Ce que nous faisons :
Nous offrons une large gamme de services pour aider votre organisation à gérer les conflits et à développer vos compétences en matière de résolution des conflits. Nous avons travaillé avec des organisations privées et publiques, des ONG et des communautés du monde entier, leur apportant une aide personnalisée et un développement professionnel.
Services d'intervention pour les organisations :

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Dirigé par des praticiens experts de l'Institut canadien pour la résolution des conflits
Les gouvernements, les syndicats et les équipes de première ligne partout au Canada nous font confiance depuis plus de 35 ans

Formulaire de demande

Intéressés par une formation sur mesure ?

Nous serions ravis de vous aider à atteindre vos objectifs.

Veuillez fournir autant de détails que possible sur les objectifs de votre formation ou intervention en résolution de conflits : contexte organisationnel, nombre et antécédents des participants, dates de livraison préférées, langue et lieu (en ligne ou en personne).

Merci, nous vous contacterons bientôt!

Trainer facilitating a group process
Topics We Can Cover
 
​Here are some examples of topics we can include in your custom training:
Conflict Resolution Fundamentals
  • Understanding Sources & Dynamics of Conflict

  • Layers of Conflict (Positions, Interests, Needs)

  • The Spectrum of Conflict Resolution Choices

  • Self-Awareness (Values, Assumptions, Triggers)

  • Recognizing Conflict Styles and Mindsets

  • Steps and Processes to Resolving Conflict

  • Community-Based Conflict Resolution Values and Peer-Based Experiential Learning

  • Third-Party Neutral Approach and Principles

Mediation Skills - Facilitating Conversations
  • Mediator and TPN’s Role, Skills and Practice

  • The Mediation Process: Pre-Mediation, Storytelling, Negotiating, Brainstorming, Consensus Building, Getting to Agreement

  • Mediator’s Self-Awareness & Self-Management (Inner & Outer World)

  • Challenges in Mediation: Impartiality, Biases, Impasse, Power Imbalances, Ethics

  • Interest-based Mediation and Negotiation

  • Co-Mediation, Online Mediation, Multiparty and Group Processes

Fostering Respect and Wellbeing in the Workplace
  • Competencies and Tools for Workplace Assessment and Harassment Complaints 

  • Interviews, Note Taking and Case Management

  • Presenting Options (Negotiation, Conciliation, and Investigation) in a Neutral Approach

  • Addressing Mental Health and Wellbeing

  • Restorative Approaches & Self-Care Practices

  • Designing Systems and Processes for Conflict Management and Restoration towards Healthy and Harmonious Workplaces

Core Conflict-Resolving Soft Skills & Competencies
  • Active, Reflective, Empathetic Listening

  • Inclusive and Assertive Communication

  • Encouraging Dialogue: Conflict Coaching

  • The Art of the Question and Reframing

  • Giving and Receiving Empowering Feedback

  • Managing Difficult Conversations and Challenging Behaviours 

  • Understanding Human Identity Needs and Deescalating Emotions

  • Moving from Positions to Motivations to Values 

  • Reflective Practice and Self-Management

Group Facilitation and Community Dialogue
  • Role of a TPN Facilitator: Mandate, Group Guidelines

  • Facilitation Competencies and Tools

  • Understanding Group Dynamics and Needs

  • Handling Challenging Behaviours 

  • Experiential Learning and Process Cycle

  • Brainstorming and Reaching Consensus

  • Collaborative and Participative Dialogues

  • Circle and Community Dialogues

  • Using Training as an Intervention Tool.

Advancing Diversity, Equity and Inclusion
  • Creating Psychological Safety to Dialogue

  • Having Conversations and Definitions about Diversity, Equity, Inclusion, Accountability, Difference and Privilege in our Organization.

  • Identity-based and Deep-Rooted Conflicts: Honouring Identity Needs and Dignity

  • Unconscious Biases and Cultural Competence

  • Nurturing an Integrated, Motivated, Engaged, Collaborative, Change & Conflict-Resilient Work Climate and Culture

Rejoignez notre liste de participants formidables et devenez un
Leader certifié TPN compétent en matière de conflits

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